آلزایمر غیر از فراموشی چه علائم دیگری دارد؟ از کجا بفهمیم الزایمر گرفتیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

آلزایمر غیر از فراموشی چه علائم دیگری دارد؟ از کجا بفهمیم الزایمر گرفتیم؟ | پزشکی


وقتی که مادر یا پدر شما به یک سن ویژه می رسند امکان پذیر است به راحتی مواردی را فراموش کنند. در بعضی از موارد آن‌ها امکان پذیر است به درستی ندانند که کلید یا عینک خود را کجا گذاشته اند. همه ی این موارد علامت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد و آن هم احتمال دچاری این مردم به مریضی آلزایمر است.

هنوز معالجه نمایانی برای مریضی آلزایمر وجود ندارد. اگرچه مریضی آلزایمر معالجه نمایانی ندارد اما مردمی که در خانواده خود چنین بیمارانی را دارند نبایست نا دلگرمی بشوند. شناسایی اولیه مریضی آلزایمر قادراست به معالجه یاری کند و تقویت را تا حد بیشتری خوب شدن بقسمتد. در چنین مواردی می توان خیلی سریع تر به معالجه علامت‌ها و کنترل آنان روی اورد.

معالجه‌های اولیه به این بیماران یاری می‌کند زندگی زیاد تری داشته باشند. به همین خاطر است که تمام مردم بایست با علامت‌های اولیه آلزایمر اشنا شوند. یکی از باارزش ترین و رایج ترین علامت ‌های الزایمر از دست دادن حافظه است که قادراست زندگی روزانه شخص را مختل سازد.

از دست دادن حافظه نیز اشکال متفاوتی دارد. بعضی از مردم در یک محل یا وقت ویژه احساس سردرگمی می‌کنند، در برنامه ریزی مسئله دارند، با کلمات گرفتار چالش می‌شوند، داوری درستی ندارند و علامت‌های رفتاری ویژهی از خود بروز می‌دهند. اما بایست به دلیل داشته باشید که آلزایمر علامت‌های اولیه دیگری دارد که کمتر شناخته شده است و ارتباطی به از دست دادن حافظه ندارد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

اگر این علامت‌ها را در مردم مشاهده کردید، مناسبتر است آن‌ها را به یک دکتر کارشناس ببرید و تقویت موجود همانند فقدان ویتامین و دیگر موارد را تحقیق نمایید.

بی علاقگی:

این امحل وجود دارد که بعضی از مردم مبتلا به آلزایمر در مرحله های اولیه مریضی، از انجام فعالیت های دسته جمعی که قادراست آن ها را خوشحال کند سر باز بزنند. آن ها امکان پذیر است دوست نداشته باشند با دوستان خود خوراکی میل کنند، به ورزش بپردازند یا بازی کنند. این نوع بیماران تلاش می‌کنند محیط خود را کوچک تر و تنگ تر کنند. آن ها در چنین تقویتی احساس راحتی و ارامش می کنند.

چنین تقویتی یکی از موارد اخطار دهنده در بیماران آلزایمری است که همواره در مرحله های اولیه بروز می کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بی علاقگی و بی فرقی به دیگر مردم به همراه آشفتگیات شناختی خفیف امکان پذیر است پیشرفت مریضی آلزایمر را در مردم نشان دهد.

تغییر در بهداشت یا ظاهر شخصی:

بی علاقگی و بی فرقی که در بالا به آن ذکر کردیم امکان پذیر است در انجام عادت‌های هر روزه نیز تداخل ایجاد کند. بعضی از مردمی که مبتلا به آلزایمر هستند امکان پذیر است برای روزهای متمادی لباس های یکسانی بپوشند یا به طور ناگهانی شانه کردن موها را برای چند روز متوقف سازند. البته به دلیل داشته باشید که تنها حمام نکردن نقادراست علامت وجود آلزایمر باشد.

در مرحله های اولیه مریضی آلزایمر، وقتی که بی علاقگی در مردم زیاد شدن نمایان می‌کند؛ آن ها امکان پذیر است در مورد ظاهر ، بهداشت و لباس‌هایی که می پوشند بی فرق شوند. در چنین تقویتی خانواده‌ها اثر باارزشی بازی می‌کنند. تحقیق‌ها و ازمایش‌های بالینی نقادراست وجود چنین تغییرات رفتاری را شناسایی دهد. شناسایی چنین مواردی بر پیمانه خانواده‌هاست.

نگرانی و افسردگی:

اگر پدر یا مادر شما متوجه فراموشی خود شود امکان پذیر است گرفتار نگرانی گردد. نگرانی وابسته با مریضی آلزایمر اکثر سبب ایجاد تقویتی می شود که در آن شخص به سوال کردن روی می آورد. محیط و تقویت جدید امکان پذیر است نگرانی مردم را زیادتر کند.

در این تقویت بیماران سوالاتی را از اطرافیان خود می‌پرسند. با اینحال رابطهی بین شناسایی افسردگی و پیشرفت مریضی آلزایمر و دیگر مریضی‌های این چنینی وجود دارد. هنوز کاملا نمایان نشده است که آیا افسردگی قادراست سبب زوال عقل شود یا نه.برای تایید چنین موضوعی به تحقیقات زیادتری احتیاج است.

تغییر در بینایی:

مردم کهنسالی که در مرحله های اولیه مریضی آلزایمر قرار دارند امکان پذیر است به دلیل تغییر در بینایی خود با یک چشم دکتر مشورت کنند. این مردم امکان پذیر است به زمان رانندگی مسئله داشته باشند یا نتوانند وسایل خود را به درستی ببینند و نمایان کنند.

این موضوع قادراست نشان دهنده وجود مسئله در پردازش عناصر بصری باشد زیرا بخش پشت مغز در بعضی از اشکال آلزایمر خیلی سریع از بین می‌رود. امکان پذیر است تغییر در مغز به تغییر در بویایی یا شنوایی نیز منجر شود. تغییر در بینایی قادراست علامت گونه های دیگری از زوال عقل باشد. به عنوان مثال شخص امکان پذیر است به مریضی جسم لویی مبتلا شده باشد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد